Skip to main content

kakiku kembali ke TESMAL...

assalamualaikum wrb.
apa khabar semua? harap sihat dan sentiasa senyum sokmo...
alhamdulillah, kita masih lagi dapat menikmati segala kejadian Allah yang Maha Indah....

smk mak lagam
emm.. pada 23-24 julai baru-baru ini, alhamdulillah, atas kuasa Allah SWT, sampai juga kaki aku ini melangkah ke SMK Mak Lagam, sekolah kesayangan aku... syukur tak terhingga kerana doa dan harapan aku untuk menjenguk guru-guru dan adik-adik di sana telah tercapai. alhamdulillah...


adik-adikku di tesmal... miss you all..
dalam tempoh 24 jam aku kat sana. macam-macam perkara yang terjadi. yang aku gembiranya adalah aku dapat jumpa dan sembang-sembang serta bagi nasihat kat adik-adik aku kat sane.. huhu. lepastu, indahnya perancangan Allah...aku dapat berjumpa bekas guru tesmal iaitu CG MEGAT dan CG RAZAK. fuhh... hepi walaupun sekejap je dapat jumpa dengan mereka, tapi aku bersyukur sebab dapat jugak jumpa...


mase nak balik ke TATiUC tu lar yang paling sedih.. ye lar. ramai yang cakap, nape datang skejap je? duduk lar sini lama lagi... huhu.. ikotkan hati memang nak duk lame pom. tp tu lar... aku kan masih belajar, so kene lar komitet terhadap pelajaran aku tuh.... insyaAllah, aku akan datang ke TESMAL lagi sebelum aku fly... 


taklimat oleh KP tesmal 2011
kepada adik-adik kat tesmal yang mana serol tak sempat jumpa tu, maaf banyak-banyak. kedatangan serol kat sane pom sebab atas urusan lain. insyaAllah, semoga Allah bagi serol ruang dan peluang untuk datang ke tesmal... nanti kita sembang-sembang sampai malam yepp...


kepada s****q, jge diri elok2 kat skula tu yep.. thanks bagi hadiah tu... insyaAllah, abg akan simpan bende tu sampai bila2.... ingat segala pesanan abg yep.. abg nak ucap thanks a lot kerana spend mase untuk abg mase abg dtg ke tesmal bru2 ni... i'll miss it....!!!!
hadiah istimewa daripada insan istimewa

kepada adik-adik serol yang nak ambik PMR dan SPM, gud luck yep.. insyaAllah, doa serol sentiasa bersama adik-adik semua... ingat, dekatkan diri dengan Allah sebab segala apa yang akan terjadi adalah kententuan-NYA.....




ok... assalamualaikum wrb...
SATU TESMAL!!!


Comments

Popular posts from this blog

teks syarahan: kemantapan akidah melahirkan modal insan cemerlang

Bismillahirrahmanirrahim… ( Selawat ) Ribuan terima kasih saudara/saudari pengerusi majlis. Barisan panel hakim yang sentiasa tegak berpaksikan kebenaran, Serta muslimin dan muslimat yang dirahmati Allah sekalian. Assalamualaikum wrb Kemantapan akidah melahirkan modal insan cemerlang , wahana hebat, tajuk syarahan saya pada hari ini. Sebelum kata demi kata disusun rapi, sebelum ayat demi ayat dilontarkan, izinkan saya melakukan sedikit pendefinisian tajuk ideologi saya ini. Kemantapan boleh diistilahkan sebagai keadaan yang mantap atau stabil. Manakala akidah beerti kepercayaan dan keyakinan yang betul serta sahih yang bertapak di dasar hati tentang Allah dan Rasul. Seterusnya istilah melahirkan boleh ditafsir sebagai mengadakan atau mewujudkan. Frasa modal insan membawa erti modal yang ada pada seseorang insan, seperti ilmu pengetahuan, dan kekuatan mental, fizikal serta rohani. manakala Cemerlang pula menurut kamus dewan membawa maksud menyerlah atau menonjol. Konklusinya, keman

SELOKA 5 IKHLAS 2010

guru ‘sporting’ gelaran diberi,                         orangnya cantik baik hati,                                                        mengajar add math senang sekali,                   inilah dia Pn Rozilawaty .                              sibuk kesini sibuk kesana, menjalankan tugas dengan saksama, gila kuasa sudah semestinya, ahmad fikri ketua kita. tanggungjawab berat digalas olehnya, berbudi bahasa tegas orangnya, semua orang mengenali dirinya, Ashrul affiq itulah dia. Ahmad Kamal empunya diri,                                   Kalau tak tanya susah hati,                              Kuat sukan kuat study,                                                Result gempak tentu sekali.                             Setiap hari setiap pagi,                                                             ‘kamen rider’ sedang menanti,                                    Ustaz irsyad gelaran diberi,                          Orangnya serius nakal sekali.                          haf

esei: negeri bersih, rakyat sihat

Hadis baginda Rasulullah s.a.w. bermaksud, amat jelas kepada kita semua. Ia secara langsung menekankan tentang peri pentingnya kebersihan itu dalam kehidupan seorang muslim dengan meletakannya sebagai sebahagian daripada imannya. (riwayat Ahmad, Muslim, al-Tirmidhi dan Ibn Majah) Potongan hadis di atas jelas menggambarkan bahawa agama Islam amat menekankan aspek kebersihan. Malah, semua agama di dunia ini juga amat menekankan aspek kebersihan dalam kehidupan beragama. Ini jelas menunjukkan bahawa kebersihan amat penting dalam kehidupan seharian kerana kebersihan merupakan pemangkin kepada kesihatan manusia. Bertunjangkan kepada perkara tersebut, langkah sederap telah diambil oleh pihak Kerajaan Negeri Terengganu bagi memastikan semua rakyat di negeri bertuah ini sihat disamping persekitarannya yang bersih. Negeri Bersih Rakyat Sihat. Menyelusuri bait kata “Negeri Bersih, Rakyat Sihat” pelbagai perspektif mahupun lontaran idea dapat kita berikan. Hasrat murni pihak kerjaan nege